پمپ آب خانگی یا تقویت فشار، فشار آب خانه تان را افزایش می دهد و این قابلیت را دارد که صرفنظر از تعداد شیرآب و دوش ها و کلیه ی اتصلات آبی، فشار آب قوی مداومی را در اختیارتان بگذارد.پس اگر فشار آب خانه تان کم است و هیچ مشکلی در اتصالات، لوله کشی و … وجود ندارد، می توانید مشکل خود را با نصب پمپ آب خانگی حل کنید. شما به عنوان خریدار تنها باید با توجه به میزان نیاز و مصرف آبتان اندازه پمپ آب مورد نظر خود را انتخاب نمایید که در این زمینه نیز کارشناسان گروه صنعتی مستر راهنمایی هایی لازم را انجام می دهند و به شما در انتخاب پمپ آب خانگی مناسب کمک می کنند.

جنس پمپ آب خانگی

جنس بدنه ی پمپ آب خانگی از استیل ضد زنگ، چدن یا برنز است و جنس پروانه ی آن از برنج است.

کاربرد پمپ آب خانگی

پمپ آب خانگی به منظور تقویت فشار و تامین آب موردنیاز خانه ها و آپارتمان ها و حتی کارخانجات استفاده می شود. نسبت به میزان مصرف آب و تعداد شیر آب و دوش ها اندازه ی پمپ آب می تواند متفاوت باشد. پس با توجه به نیاز خود، پمپ آب خانگی را در اندازه ی مناسب خریداری کنید.

همچنین از پمپ آب خانگی برای تخلیه ی آب انبارها، استخرها و همچنین جابجایی آب، پمپاژ آب، سیستم تهویه (سرمایشی و گرمایشی)، آتش نشانی و بوستر پمپ استفاده می شود. بنابراین اگرچه این پمپ ها به پمپ آب خانگی معروف هستند، علاوه بر مصرف خانگی، مصارف صنعتی نیز دارند.

برندهای معتبر پمپ آب خانگی

یکی از برندهای شناخته شده و معروف در پمپ آب خانگی، پمپ آب خانگی پنتاکس است که از نوع زمینی و سه فازه می باشد. پمپ آبخانگی پنتتاکس در ایتالیا تولید می شود و با بهره مندی از مدرن ترین تکنولوژی در طراحی هیدرولیک، علاوه بر بهره وری بالاتر نسبت به نمونه های مشابه، عمر بیشتری هم دارد و در اندازه های کوچکتر و مناسب تر موجود است و هدررفت گرمایش را کاهش می دهد و در نتیجه برق کمتری مصرف می کند و سر و صدای کمتری نیز تولید می کند. در واقع پمپ هایی که به عنوان پمپ بی صدا معروف هستند در واقع پمپ های آب با صدای کمتر هستند. مانند پمپ آب گراندفوس و پمپ آب پنتاکس.

از دیگر برندهای معروف پمپ آب خانگی می توان به پمپ آب گراندفوس، پمپ آب لوارا، پمپ آب کالپدا، پمپ آب داب، پمپ آب پدرولا، پمپ آب ابارا، پمپ آب سائر، پمپ آب ویلو و پمپ آب پمپیران اشاره کرد.

انواع پمپ آب خانگی

پمپ آب خانگی در انواع نیم اسب بخار، یک اسب بخار، یک و نیم اسب بخار و دو اسب بخار در بازار موجود است. پمپ آب خانگی یک اسب بخار در سه نوع جتی، بشقابی و دو پروانه عرضه می شود. این تقسیم بندی ها و انتخاب نوع مناسب پمپ آب خانگی بر اساس تعداد طبقات و واحدهای موجود در ساختمان می باشد.