بوستر پمپ

سه شنبه 7 ارديبهشت 1395
19:34
پمپ آب
بوستر پمپ

بوستر پمپ های آبرسانی و آتش نشانی

گروه بازرگانی مستر تولید کننده انواع بوستر پمپ دور متغیر و دور ثابت با دامنه کاربری بسیار متنوع افتخار دارد با بهره گیری از دانش فنی بومی و کارشناسان خبره در تمامی مراحل شامل مشاوره قبل از انتخاب بوستر وساخت و تولید بوستربراساس سفارش و همچنین نصب و راه اندازی و خدمات پس از فروش در خدمت شما هموطنان عزیز باشد.

بوستر پمپ چیست ؟

سیستم بوستر پمپ عبارت است از یک ایستگاه پمپاژ آب شامل یک یا چند پمپ که به صورت موازی Parallal کنار هم قرار گرفته اند و از طریق آن شبکه مصرف را تحت فشار ثابت و معینی به میزانی که تنظیم شده نگاه می دارد و به محض شروع مصرف آب در شبکه ،ابتدا یکی از پمپ های آن شروع به کار کرده و آب مصرفی را تامین می کند و در صورتی که میزان مصرف بیشتر شود ،متناسب با آن سایر پمپ ها به ترتیب و به صورت اتوماتیک روشن شده و در مدار قرار می گیرند و همین که مصرف در شبکه کاهش یابد یا متوقف گردد ،پمپ های سیستم به همان ترتیبی که شروع به کار کرده بودند به تناسب کاهش مصرف به تدریج و یکی یکی متوقف شده و از مدار خارج می شوند و بدین ترتیب ضمن اینکه فشار آب در شبکه همواره ثابت می ماند از استهلاک بیش از حد الکتروپمپ ها و نیز اتلاف انرژی الکتریکی در سیستم جلوگیری می کند.

1- بوستر پمپ دور ثابت با PLC و بدون PLC

این بوستر پمپ ها جهت مصارف آبرسانی، آبیاری و آتش نشانی کاربرد فراوان دارند. بااین تفاوت که در دو نوع همراه با Change over یا PLC قطعه ی هوشمند که پمپ ها را از طریق برنامه ای که در خود حفظ می کند در طیف زمانی خاصی روشن و خاموش کرده و استهلاک پمپ ها را به یک میزان بالا می برد و نوع دیگر بدون Change over یا PLC که پمپ به ترتیب و از طریق تنظیم کلیدهای فرمان دهنده در مدار قرار گرفته و فشار شبکه را تامین می کند.

2- بوستر پمپ دور متغییر Variable Frequency Drive/ Inverter

این بوستر پمپ ها جهت مصارف آبرسانی و آبیاری بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. تفاوت عمده این بوستر پمپ ها در قطعه هوشمند موجود در مغز الکترونیکی آن می باشد که کار کنترل دور موتور دینام در سازه را بر اساس هرتز HZ صورت می دهد و دینام به یکباره در شدت جریان HZ 50 قرار نمی گیرد و این افزایش شدت جریان به صورت تدریجی می باشد. از دیگر قابلیت های این قطعه الکترونیکی می توان به:

  • گشتاور راه اندازی 200%
  • انواع ورودی ها و خروجی های دیجتال و آنالوگ
  • قابلیت کپی پارامترها از طریق کپی کد
  • قابلیت کنترل گشتاور علاوه بر کنترل دور
  • قابلیت Close Loop شدن با برد ENCODER اشاره نمود.

عمده مزیت استفاده از این نوع بوستر پمپ ها ،کاهش استهلاک پمپ ،کاهش مصرف انرژی الکتریکی و فعالیت نرم و بدون صدای این بوستر پمپ ها می باشد. شایان ذکر است که در این قبیل بوستر پمپ ها دور موتور به تدریج و بر اساس نیاز شبکه افزایش و کاهش می یابد.

بخشی از کاربردهای بوستر پمپ ها شامل مصارف آب شرب مجتمع های مسکونی، مراکز اداری و تجاری مانند مراکز خرید و ادارات دولتی، مراکز تفریحی و ورزشی مانند استخرها و استادیوم های ورزشی و واحدهای کشاورزی مانند سیستم های آبیاری تحت فشاردر داخل گلخانه و یا باغات با سیستم کشت صنعتی وهمچنین سیستم های اطفای حریق( بوستر پمپ های آبرسانی و آتش نشانی) بر اساس استانداردهای ساختمان می باشد.

تولید بوستر پمپ آب

انواع سیستم های تقویت فشار آب

بطور کلی برای تامین فشار مطلوب در شبکه آب مصرفی در داخل ساختمان های مرتفع از سیستم های زیر استفاده می شود:

  • الف- مخزن ثقلی
  • ب- بوستر پمپ
  • ج- تانک فشار
  • د- پمپ با دور متغیر

در کلیه سیستم های فوق مخزنی جهت ذخیره آب و تغذیه ایستگاه پمپاژ در نظر گرفته می شود. این مخزن توسط یک انشعاب با قطر مناسب از لوله اصلی آب شهری و بصورت خودکار از طریق فلوتر تغذیه می شود.

مزایای سیستم بوستر پمپ

در طراحی تاسیسات مکانیکی یک پروژه شامل شبکه آبرسانی، فاضلاب و سیستم سرمایش و گرمایش، آنچه از همه مهمتر و مشکل تر است انتخاب سیستم تامین فشار برای شبکه آبرسانی ساختمان مورد نظر است. به شکلی که از جهات فنی و اقتصادی و سهولت راهبری و نگهداری آتی و شریط خاص موجود در ساختمان بهترین شرایط را فراهم آورد.

مزیت های سیستم بوستر پمپ در سیستم های آبرسانی عبارتند از:

  • الف- خذف ضربات هیدرولیکی
  • ب- قابلیت حمل و نصب آسان
  • ج- قابلیت سرویس در حین کار
  • ه- وجود سیستم های مختلف محافظت الکترونیک
  • و- صرفه جویی در مصرف انرژی الکتریکی
  • ز- آبدهی بسیار پایین تا بسیار بالا

توضیح اینکه در سیستم بوستر پمپ هر پمپ می تواند به صورت مستقل از سایر پمپ ها بطور خودکار یا دستی وارده مدار شده یا از مدار خارج شود. در این شرایط اگر یکی از پمپ ها نیازبه تعمیر پیدا کند می توان با خاموش نمودن کلید پمپ مورد نظر، آنرا از مدار خارج کرده و با بستن شیر فلکه های مربوطه آن را تعمیر نمود بطوری که سایر پمپ های سیستم به کار خود ادامه دهند.

موارد استفاده از بوستر پمپ

  • الف) آبرسانی شهرها، شهرکها و مجتمع های مسکونی
  • ب) آبرسانی ساختمان های مرتفع، بیمارستان ها، فرودگاها، کارخانجات و سایر مراکز صنعتی
  • ج) آبیاری مزارع و کشتزارهای بزرگ
  • د) پروژهای آبیاری قطره ای و بارانی
  • ه) سیستم های اطفاء حریق

بوستر پمپ از اجزاء مختلفی تشکیل شده است
این اجزاء عبارتند از :
1- پمپ
2- تابلو برق
3- کلکتورهای ورودی و خروجی
4- اتصالات
5- شاسی
6- منبع دیافراگمی
ممکن است هر یک از اجزاء بوستر پمپ از بهترین مارکهای موجود در بازار باشد، اما انتخاب اولیه ، مونتاژ نهایی مجموعه، تنظیمات مربوط به plc و راه اندازی در صورتی که به درستی انجام نشود هر کدام به تنهایی می تواند باعث کارکرد نا مناسب مجموعه بوستر پمپ شود .
از طرف دیگر به همان نسبت که استفاده از بوستر پمپ باعث کاهش مصرف انرژی، هزینه کمتر نگهداری و تعمیر و آسایش مصرف کنندگان نهایی می شود، انتخاب غیر کارشناسی و عدم رعایت استاندارد های لازم در این بخش باعث مصرف انرژی بیشتر، هزینه بیشتر نگهداری و تعمییرات، اتلاف وقت وعدم رضایت و آسایش مصرف کنندگان می شود.
متاسفانه به دلیل توجه بیش از اندازه خریداران به قیمت اولیه، بازار ساخت و فروش سیستم های نا مرغوب ارزان رونق یافته، حال آنکه چندین برابر قیمت اولیه خرید، صرف افزایش مصرف برق، تعمیرات، نگهداری و… می گردد، که خود موجب عدم رضایت مصرف کننده خواهد شد. لذا بررسی و تحقیق اولیه خریداران ، هم باعث رضایت مصرف کننده گشته و هم ارائه خدمات مناسب تر از طرف شرکت های معتبر فعال در این زمینه را هموارتر می کند.

اساس کار بوستر پمپ های هوشمند

بوستر پمپ های هوشمند مقدار واقعی آب مورد نیاز را تامین می نماید،تا مصرف كننده همیشه و در تمام اوقات شبانه روز بتواند آب مصرفی مورد نیاز خود را با فشار كاما ثابت در اختیار داشته باشد.

این بوستر پمپ ها بصورت كاملا خودکار جهت ثابت نگه داشتن فشار آب مصرفی، متناسب با الگوی مصرف شبكه طراحی می شوند.با شروع مصرف ابتدا یكی از پمپ ها روشن و با تغییر سرعت پمپ اول فشار آب مصرفی ثابت نگه داشته می شود.چنانچه میزان مصرف بیشتر شود پمپ دوم بصورت خودکار روشن شده و به همین ترتیب پمپ های بعدی میتوانند راه اندازی شوند تا فشار مصرفی همیشه ثابت بماند.با كاهش مصرف پمپ ها بصورت خودکار و به ترتیب متناسب با كاهش خاموش می گردند.از ویژگی های بوسترپمپ های هوشمند امكان كار نوبتی پمپ ها ( Change Over ) بوده كه باعث تقسیم كار در بین پمپ ها و در نتیجه تقسیم استهاک ناشی از مصرف در بین پمپ ها می گردد. لازم بذكر است در صورت قطع كامل مصرف سیستم بصورت كامل خاموش و در حالت آماده بكار تا شروع مصرف دوباره قرار می گیرد.



[ بازدید : 619 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به فروش پمپ آب | راهنمای انتخاب پمپ | لیست قیمت انواع پمپ است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]