کاشت مو در تبریز

يکشنبه 10 بهمن 1395
13:42
پمپ آب

یکی از مراکز پزشکی و درمانی معتبر کاشت مو در تبریز، درمانگاه تخصصی حکیمان بوده و این مرکز با دارا بودن متخصصان در زمینه جراحی و ترمیم پوست و مو و همچنین کسب مدارج علمی و گواهینامه های مختلف از جمله انجمن علمی پزشکی لیزری ایران و انجمن جامعه جراحان عمومی و … خدمات زیبایی همچون : تزریق ژل و بوتاکس ، مزوتراپی، کاشت مو، از بین بردن خال و خالکوبی، رفع کک و مک، میکرونیدلینگ و … را به همشهریان گرامی ارایه می دهد.

روش‌های کاشت مو در تبریز

روش های مختلفی برای فرایند کاشت مو وجود دارد که کلینیک تخصصی پوست و مو حکیمان تبریز با متخصصان مجرب خود خدمات کاشت مو در تبریز را ارایه می دهد. به اجمال برخی از این روش ها عبارتند از:

روش FUT

FUT که مخفف کلمات Follicular Unit Extraction می باشد در معنا یعنی جداسازی به بخش ‌های فولیکولی اطلاق می گردد که در واقع تمامی روش‌های موجود مانند: FIT– FUT – FUG FUM- SUT- BUT و… را در بر می گیرد. کلیات فرایند این روش عبارتست از : برداشتن مو از ناحیه‌ای از بدن شخص و پیوند زدن یا منتقل نمودن آن موها به نواحی دیگر بدن در همان شخص. این انتقال معمولاً به نواحی کم مو یا طاس سر، ریش، ابرو و… می‌تواند صورت گیرد.

روش FIT

FIT برگرفته از واژه های Follicular Isolation Technique به معنای تکنیک جداسازی فولیکول‌ها است. این روش از تکنیک یکی یکی برداشتن و یکی یکی کاشتن مو با استفاده از دستگاه هندپیس یا هلدر دستی انجام می‌ گیرد. این فرایند یکی از نوین ترین روش‌های کاشت موی طبیعی در علم پزشکی و زیبایی محسوب می گردد. از قسمت پشت سر که عاری از هورمون ریزش و یا ژن ریزش مو است برداشت شده و کاشته می‌شود. فیت در افرادی که موهایی کم تراکم دارند یا قسمت طاسی در پشت سر دارند استفاده می‌شود.

این تکنیک جزو پرتراکم ‌ترین کاشت‌های مو بشمار می رود.

روش BHT

در این روش بجای برداشت مو از ناحیه پشت سر از موهای بدن مانند ران، سینه، کمر، ناحیه شرمگاهی و یا هرجای بدن که بتوان از آنجا مو برداشت کرد از طریق پانچ مو را برداشت نموده و در قسمت مورد نیاز، موی برداشت شده را کاشت می‌ نمایند.


[ بازدید : 485 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

استابلایزر

چهارشنبه 29 دی 1395
16:48
پمپ آب

استابلایزر

استابلایزراستابلایزر چیست؟

معرفی دستگاه استابلایزر (Stabilizer)

تحقیقات انجام شده نشان می دهد عمده ترین عوامل خرابی لوازم برقی، نویزها ، نوسانات و قطع و وصل ناگهانی ، کم و زیاد شدن ولتاژ و مشکلات دیگر برق شهر بوده که آسیب های بوجود آمده توسط عوامل ذکر شده عمدتا ً در قسمت های حساس و گران قیمت دستگاه همچون موتور ، کمپرسور ، پاور و غیره اتفاق می افتد .

به همین منظور برای حفاظت از لوازم برقی خانگی و اداری بخصوص کولر گازی ، یخچال ، لباسشوئی ، سیستم صوتی و تصویری و کامپیوتر و غیره ۰۰۰ حتما ً باید از دستگاههای استابلایزر استفاده نمود همچنین لازم به ذکر است ، فروشندگان و تولید کنندگان این گونه لوازم در قبال اشکالات به وجود آمده به دلیل نوسانات برق در دستگاه های فاقد استابلایزر هیچ گونه گارانتی و ضمانتی ارائه نمی نمایند .

در ضمن هزینه ناشی از خسارات احتمالی و عملکرد نا مطلوب دستگاه در اکثر مواقع به مراتب بیش از هزینه پیشگیری (استفاده از استابلایزر) می باشد .

تفاوت ترانس های استابلایزر با محافظ ها

دستگاه محافظ ، فقط دارای یک برد الکترونیکی می باشند که به هنگام بالا و یا پائین بودن ولتاژ برق شهر از حدتعریف شده برق را قطع می نمایند و نیز یک مدار تاخیر جهت وصل مجدد برق شهر با زمان معین می باشند که این سیستم به دلیل بدوی بودن آن محافظ مطمئن و کاملی برای دستگاههای مصرف کننده نمی باشد ولی استابلایزرفاصله میکروکنترولرهوشمند با توانائی ها و ویژگی هایی که در ذیل به برخی از آنها اشاره شده محافظ بسیار مطمئن برای لوازم برقی می باشد.

  • تثبیت برق شهر

برق شهر دارای نوسانات ولتاژ است، به همین دلیل استفاده از استابلایزر میتواند با تثبیت ولتاژ به میزان قابل توجهی عمر و راندمان دستگاه های مصرف کننده را بالا ببرد.

  • محافظت در مقابل اتصال کوتاه

اگر به هر دلیلی اتصالی در خروجی و یا مدارات داخلی استابلایزر اتفاق بیافتد بلافاصله دستگاه به صورت اتوماتیک توسط میکروکنترلر تعبیه شده ، خروجی را قطع نموده و از بروز هرگونه ایراد و مشکل برای مصرف کننده جلوگیری می نماید .

  • کاهش هزینه مصرف برق

افت ولتاژ برق شهر باعث اختلال در عملکرد دستگاه ها شده و قدرت نامی و راندمان الکتروموتور را به حد قابل توجهی کاهش می دهد که باعث پایین آمدن دور الکترو موتور و گرم شدن آن خواهد شد و به تبع آن تلفات انرژی افزایش می یابد و در نهایت برق زیادی را مصرف می کند که پیرو نظریه کارشناسان این امر ، در بعضی از مواقع افزایش مصرف برق تا ۲۵% نیز می باشد .

  • محافظت در مقابل رعد و برق و های ولتاژ (High Voltage) و نوسانات لحظه ای و اسپایکها


[ بازدید : 433 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

کاشت مو در تبریز

سه شنبه 14 دی 1395
17:04
پمپ آب

کاشت مو در تبریز

کلینیک تخصصی پوست موی حکیمان در تبریز مفتخر است با وجود پزشکان متخصص و با تجربه در این درمانگاه و ارائه خدمات کاشت مو در تبریز ، خدمات زیبایی ، خدمات لاغری و غیره را بوسیله جدیدترین دستگاه های لیزر و متد های پیشرفته پزشکی ، زیبایی همیشگی را برای شما به ارمغان بیاورند. گفتنی است کلینیک پزشکی حکیمان با مطالعه و بررسی علل ریزش مو در بانوان و آقایان بهترین مرکز مشاوره کاشت مو در تبریز برای آقایان و بانوان محترم میباشد.

این مرکز با وجود روشهای مختلف کاشت مو از جمله : کاشت مو به روشهای FIT , FUT و همچنین تجهیزات بسیار جدید و مدرن و محیطی کاملا بهداشتی سعی در ارائه بهترین خدمات کاشت مو در تبریز را دارد. کلینک و درمانگاه کاشت موی حکیمان با پشتوانه وجود پزشکان متخصص و مجرب همچون سرکار خانم دکتر مهین اتابکی و خانم دکتر سولماز معیری و پرسنل کاملا حرفه ای لیستی از خدمات کاشت مو را خدمت همشهریان عزیز تبریز ارائه مینماید. همچنین جهت مشاهده قیمت کاشت مو در تبریز و اطلاع از تخفیف های ویژه مرکز کاشت مو در تبریز حکیمان به صفحه قیمت کاشت مو در تبریز مراجعه نمایید:

  • کاشت مو در تبریز
  • ویزیت و مشاوره کاشت مو
  • خدمات بوتاکس در تبریز
  • تزريق ژل و چربي در تبریز
  • تزریق PRP در تبریز
  • برداشتن انواع خال و زگیل
  • مزوتراپی و درمان ریزش مو
  • میکرونیدلینگ با درمارولر
  • لیفتینگ پوست با دستگاه دابلوتراپی(HIFU)
  • لیفتینگ پوست با دستگاه RF (رادیو فرکانسی)
  • رفع موهای زاید در تبریز
  • انواع لیزر موهای زائد و ناخواسته
  • پاک کردن تاتو و خالکوبی
  • رفع جای جوش های قدیمی و جای بخیه



[ بازدید : 402 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

مقایسه باتری های سرب اسید و نیکل کادمیوم

شنبه 13 شهريور 1395
18:24
پمپ آب
مقایسه باتری های سرب اسید و نیکل کادمیوم

باتریهای سرب اسید و نیکل کادمیوم از پرکاربرد ترین باتریها در صنعت یوپی اس هستند. اکنون می خواهیم به این موضوع بپردازیم که این دو باتری چه تفاوتی با هم دارند؟ در چه مواردی بهتر است از باتری سرب اسیدی استفاده شود و در چه مواردی باتری های نیکل کادموم؟ نقاط ضعف و قدرت هر کدام چیست؟ در ادامه بطور خلاصه این دو نوع باتری با یکدیگر از جهات مختلف مقایسه می شوند.

Fast-charging-stresses-the-battery

۱- تاریخچه تولید

  • معرفی باتری سرب اسید (Lead Acid): در سال ۱۸۵۹ به وسیله ی یک فیزیکدان فرانسوی به نام Gaston Planté به عنوان اولین باتری با قابلیت شارژ دوباره به بازار عرضه شد.
  • معرفی باتری نیکل کادمیوم (Nickel Cadmium): در سال ۱۸۹۹ به وسیله ی یک مخترع سوئدی به نام Waldemar Jungnerاختراع شد. تا اوایل دهه ۱۹۶۰ علاقه چندانی به استفاده از این باتریها در صنعت وجود نداشت ولی پس از آن و با افزایش قابل توجه مصارف الکتریکی بویژه در آمریکا و ژاپنمورد توجه قرار گرفت.

۲- امواد تشکیل دهنده باتری

  • باتری سرب-اسید: آند یا قطب مثبت از اکسید سرب وقطب منفی یا کاتد از سرب تشکیل شده و الکترولیت آن محلول اسید سولفوریک و آب می‌باشد. (H2SO4) خالص عموما بین ۲۵ تا ۴۰ درصد از کل محلول را تشکیل می‌دهد.
  • باتری نیکل-کادمیوم: هیدرات نیکل بخش عمده آند را تشکیل می‌دهد در حالیکه کادمیوم (Cd) عنصر غالب در مواد سازنده کاتد است. محلول هیدروکسید پتاسیم در آب نیز نقش الکترولیت باتری را دارد. غلظت هیدروکسید پتاسیم عموما بین ۲۰ تا ۳۵ درصد از کل محلول الکترولیت است.

۳- قیمت باتری ها

باتریهای نیکل-کادمیوم حدودا بین ۲ تا ۴ برابر گرانتر از باتری های سرب-اسید هستند. البته بسته به کیفیت و نوع آلیاژ و تکنولوژی ساختباتری ممکن است که این اختلاف بیشتر از ۵ برابر هم بشود. به همین دلیل سرمایه اولیه مورد نیاز برای تهیه نیروی بک آپ از باتریهای نیکل-کادمیومی بسیار بالاتر خواهد بود. پس چرا باز هم گروهی از مصرف کنندگان سراغ باتریهای نیکل میروند؟

۴- طول عمر باتری ها

یک قانون کلی در رابطه با طول عمر اغلب انواع باتریها وجود دارد، و آن این است که با افزایش تعداد دشارژ باتری طول عمر باتری کم خواهد شد. اما هر دو باتری نیکل – کادمیوم و سربی اسیدی به عمق دشارژ نیزواکنش نشان می دهند . به این معنی که اگر مثلا باتری بطور میانگین ۳۰ درصد دشارژ شود طول عمر آن خیلی بیشتر از زمانی خواهد بود که بطور میانگین تا ۸۰ درصد دشارژ می‌گردد. گرچه باتریهای نیکل-کادمیوم گرانتر از باتریهای سیلد-اسیدی هستند اما تعداد سیکلهایی که می‌توان آنها را دشارژ کرد خیلی بیشتر از باتری‌های سربی اسیدی است.

۵- حساسیت به دما در دو باتری

باتریهای Lead Acid بیشتر برای عملکرد در محیط ۱۰ تا ۳۵ درجه سانتیگراد توصیه می‌شوند، چون نسبت به تغییرات دما حساسیت بیشتری از خود نشان می‌دهند. ظرفیت ظاهری باتریهای Lead Acid نسبت به کاهش دما به سرعت کاهش یافته و از سویی دیگر نیز با افزایش دما طول عمر متوسط آنها بسیار زیاد کاهش می‌یابد . اما باتریهای Nickel Cadmium نسبت به تغییرات دمایی واکنش کمتری از خودنشان می دهند. به خصوص در مواردی که باتری باید در دماهای پایین استفاده شود بهترین انتخاب استفاده از باتریهای Nickel Cadmium است. بازه دمایی مناسب برای کارکرد باتری Nickel Cadmium چیزی بین ۶۰ تا ۲۰- درجه سانتیگراد است. البته طول عمر متوسط آن هم با افزایش یافتن دماکم می شود

۶- پدیده خود دشارژی در باتری ها (Self Discharge)

حتی در حالتیکه هر کدام از این باتری ها به مدار وصل نباشند هم ، بعد از گذشت مدت زمانی دشارژ می‌شوند. به این پدیده خود دشارژی می‌گویند. سرعت این پدیده در باتریهای Nickel Cadmium چند برابر باتریهای Lead Acid است. باتریهای نیکل بسته به آلیاژ استفاده شده در ساختشان و همچنین دمای محیط، حتی ممکن است که روزانه ۱ درصد از ظرفیتشان را هنگام انبارش از دست بدهند. این مساله باعث نیاز به شارژ دوباره باتری در هنگام استفاده و همینطور اتلاف انرژی می‌شود ،اشاره به این تفاوت هم الزامیست که گرچهself discharge در باتریهای Nickel Cadmium چندین برابر باتریهای Lead Acid است، اما باتریهای Nickel Cadmium را می‌توان حتی بطور دشارژ کامل هم انبارش نمود، اما باتریهای Lead Acid را نباید با سطح شارژ پایین نگهداری کرد. زیرا در این حالت باتری سولفاته شده و طول عمر مفید آن بسیار کاهش می‌یابد.

۷- چگونگی افت ولتاژ در هنگام دشارژ باتری ها

ولتاژ باتریهای Nickel Cadmium تقریبا تا لحظات آخر افت چندانی ندارد و می‌توان تقریبا آن را ثابت فرض کرد. اما ولتاژ پایانه‌ی باتریهای Lead Acid در هنگام دشارژ، بهمرور کم می شود.

۸- میزان آلایندگی محیط زیست دو باتری

در ساختار هر دو باتری از فلزات سنگین (سرب و کادمیوم) استفاده شده است، که این به معنی دیر ترکیب شدن این فلزات است. در حالتیکه مراحل بازیافت لاشه‌ی باتریها درست انجام نشود هردو بشدت محیط زیست را آلوده می‌کنند. اما مراحل بازیافت کادمیوم پیچیده‌تر از سرب است و در عین حال این فلز بسیار سرطان زا می‌باشد.

۹- اندازه و وزن و مراحل ساخت دو باتری

باتریهای Lead Acid روند ساخت ساده‌تری از باتریهای Nickel Cadmium دارند. اما در عین حال انرژی ذخیره شده در باتری نسبت به وزن آن، یکی از کمترین مقادیر بین انواع باتریهاست (Wh/kg 30-50). درصورتیکه چگالی انرژی به وزن در باتریهای Nickel Cadmium چیزی بین Wh/kg 45-80 می‌باشد. این به این معنا است که باتریهای Nickel Cadmium 30درصد انرژی بیشتری نسبت به باتریهای Lead Acid در یک وزن برابر، در خود ذخیره می‌کنند. پس در مواردی که مجموع وزن باتریها مهم است استفاده از باتریهای Nickel Cadmium پیشنهاد می‌شود.

۱۰- سرعت شارژ دو باتری

باتریهای Nickel Cadmiumرا می‌توان در زمانهای کوتاهی مثل یک ساعت هم شارژ کرد . درصورتیکه شارژ سریع باتریهای Lead Acid در مدت زمانی کمتر از ۴ ساعت پیشنهاد نمی‌شود و عموما زمانی در حدود ۸ تا ۱۰ ساعت برای شارژ آنها پیشنهاد می شود.

۱۱- جریان پیک دشارژ دو باتری

دشارژ باتریهای Lead Acid با جریانی بیشتر از ۵ برابر جریان نامی آن پیشنهاد نمی‌شود (مثلا باتری ۹ آمپر ساعت را نباید با جریانی بیشتر از ۴۵ آمپر دشارژ کرد) اما باتریهای Nickel Cadmium را می‌توان حتی با جریان‌های ۱۰ تا ۱۵ برابر جریان نامی خود نیز دشارژ نمود.

۱۲– اختلاف ولتاژ نامی سلولهای دو باتری

بدلیل ساختار شیمیایی متفاوت دو باتری، ولتاژ نامی سلولهایشان هم متفاوت است. ولتاژ هر سلول در باتریهای Nickel Cadmium 1.2 ولت و در باتریهای Lead Acid ۲ ولت می‌باشد. به همین دلیل برای ساخت یک باتری ۱۲ ولت Nickel Cadmium ، باید ۱۰ سلول را با هم سری کرد؛ در حالیکه سری کردن ۶ سلول باتری Lead Acid ، همین ولتاژ را تولید خواهدکرد.


[ بازدید : 539 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

کدام رام یا فایل فلش، مناسب گوشی من است؟

شنبه 13 شهريور 1395
18:24
پمپ آب

با توجه به ایمیل های فراوان کاربران عزیز سایت که روزانه برای تیم دانلودرام ارسال میشود و اکثر آنها حکایت از شک و تردیدشان نسبت به اینکه کدام رام را باید برای گوشی و یا تبلتشان دانلود کنند، تصمیم گرفتیم تا در این مطلب به اختصار بیان کنیم که هر کاربر کدام رام را باید دانلود کند تا بتواند آن را بر روی دستگاه خود بدرستی فلش بزند؟!


واژگان مشابه: بیلدنامبر = شماره ساخت = Build Number


برای گوشی و تبلت های سامسونگ :

تقریباً میتوان گفت برای این گروه جای هیچ نگرانی وجود ندارد! چرا که رام هر کشور و یا منطقه را با هر ورژن و بیلدنامبری که دانلود کنند معمولاً بر روی دستگاه مورد نظرشان فلش میخورد(هر چند حتی الامکان نصب رام های ایران و خاورمیانه بیشتر توصیه میشود) فقط نکته اساسی اینجاست که باید در مدل گوشی دقت شود تا رام مخصوص گوشی خودمان را دانلود و نصب کنیم؛ مثلاً برای گوشی J7 مدلهای J700F وJ700H موجود است و طبیعتاً رام های این دو نیز با هم متفاوت است؛ قبل از دانلود رام حتماً از قسمتتنظیمات گوشی >> درباره گوشی چک شود که مدل دقیق گوشی چیست و سپس اقدام به دانلود و نصب رام نمائید.

*** توجه: در برخی موارد خیلی خاص، مدل درج شده در قسمت تنظیمات گوشی >> درباره گوشی با مدل نوشته شده در حالت downloading متفاوت است! پس بنابراین هنگامیکه گوشی را به دانلودینگ میبرید دقت کنید فایل فلش باید مناسب مدل ذکر شده در دانلودینگ باشد. (برای رفتن به دانلودینگ گوشی را خاموش کرده، کلیدهای ولوم پایین+هوم+پاور را نگه دارید)


برای گوشی و تبلت های هواوی :

برای این دسته از کاربران محدودیت هایی وجود دارد؛ چرا که رام های هواوی معمولاً بصورت منطقه ای منتشر میشوند و شما باید قبل از دانلود حتماً بیلد نامبر(Build Number) فعلی گوشی خود را چک کنید(از قسمت تنظیمات گوشی >> درباره گوشی

باید رامی که دانلود میکنید بیلد نامبری برابر و یا بالاتر از شماره ساخت فعلی گوشیتان داشته باشد؛ مثلاً اگر بیلدنامبر فعلی شما C00B112 باشد، رامهایی با بیلدنامبر C00B112 یا C00B117 یا C00B310 یا … مناسب گوشی شماست ولی رامهای با بیلدنامبر C00B111 یا C00B102 مناسب گوشی و یا تبلت شما نیست! همانطور که مشاهده میکنید یکسان بودن اعداد جلوی حرف C بسیار مهم است. مثلا اگر بیلدنامبر فعلی شما C636B330 باشد، رامی با بیلدنامبر C434B330 مناسب گوشی شما نخواهد بود.

البته توضیحات فوق بصورت کلی بیان شد و در مورد بحث بیلدنامبرها، استثناهایی هم وجود دارد که حتی در صورت یکسان نبودن اعداد جلوی حرف C باز هم میشود رام مورد نظر را بر روی گوشی فلش زد که معمولاً نادر است و توضیحات آن توسط تیم دانلودرام در پست مربوط به همان رام ذکر میشود؛

همچنین در مورد مدل گوشیتان نیز دقت کنید؛ مدل دقیق گوشی شما آن چیزی است که در پشت گوشی (زیر باتری) درج شده است.

*** و نکته آخر اینکه همواره توجه داشته باشید که رام های با بیلدنامبر بالاتر کارایی و کیفیت بهتری نسبت به بیلدنامبرهای پایینتر دارند.


برای گوشی و تبلت های سونی :

برای این دسته از کاربران هم تفاوتی نمیکند چه رامی را دانلود و نصب کنند فقط باید به مدل گوشی دقت کنند که حتماً با رامی که میخواهند دانلود کنند همخوانی داشته باشد. مثلاً برای Xperia L مدلهای C2105 وC2104 موجود است و هنگام دانلود فایل باید دقت داشت که برای چه مدلی مناسب است؛ تشخیص مدل گوشی از قسمت تنظیمات گوشی >> درباره گوشی ؛


برای گوشی و تبلت های الجی :

برای این گروه از کاربران هم فقط مدل گوشی مهم است که باید بسیار دقت کنند چراکه برای گوشی های الجی نیز مدلهای مختلفی وجود دارد؛ مثلاً برای الجی G2 مدلهای D805 و D802 موجود است؛ پس باید رام مناسب گوشی خود را دانلود کنید تا مشکلی پیش نیاید. تشخیص مدل گوشی از قسمت تنظیمات گوشی >>درباره گوشی ؛


منبع: دانلودرام | downloadrom.ir


[ بازدید : 482 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

آشنایی با زبان فرانسه

شنبه 13 شهريور 1395
18:23
پمپ آب
آشنایی با زبان فرانسه

آشنایی با زبان فرانسه

تدریس خصوصی زبان فرانسه

برای آشنایی با زبان فرانسه باید بدانید که ۲۶ حرف دارد که به چهار نوع، یعنی حروف چاپی بزرگ و کوچک و حروف تحریری بزرگ و کوچک تقسیم می شود.

در اینجا حروف چاپی بزرگ و کوچک و تلفظ آنها برای آشنایی با زبان فرانسه آورده شده است.

Les majusculeş typographie

A B C D E F G H I J K L M

اِم اِل کَ ژی ای اَش ژ اِف اُ دِ ث بِ آ

N O P Q R S T U V W X Y Z

زِد ایگ رِک ایکس دوبل وِ وِ ئو تِ اِس اِق کو پ اُ اِن

حروف صدادار Voyelle

حروفی هستند که به تنهایی و مستقل تلفظ می شوند. این حروف عبارتند از : y , u , o , e , i , a

اگر در وسط جمله، در آخر کلمه قبل از حرف e یک Consonne (حرف بی صدا )باشد،

بعد از آن حرف H یا یک از حروف صدادار باشدحرف e تلفظ نمی شود.

une ѐcole
grande universite
autre homme

حروف بی صدا Consonnes

حروفی هستند که بدون دخالت حروف صدادار، تلفظ نمی شوند و شامل بیست حرف باقیمانده است.

چند دلیل خوب برای فرا گیری زبان فرانسوی و آشنایی با زبان فرانسه

تکلم به زبان فرانسوی امتیاز خوبی برای موفقیت تحصیلی در فرانسه است حتی اگر برای ادامه تحصیلات عالی در این کشور لزوما به تسلط به این زبان نیاز نباشد. با اینحال توجه داشته باشید: عدم آشنایی به این زبان یکی از نخستین دلایل شکست دانشجویان خارجی دراین کشور است به ویژه در رشته های علوم انسانی و حقوق.

زبانی که در سراسر جهان به آن تکلم می شود

بیش از ۲۶۰ میلیون نفر در پنج قاره به زبان فرانسوی صحبت می کنند. در حدود ۷۰ کشور در جهان زبان فرانسوی زبان رسمی یا یکی از زبان های رسمی است. در عین حال زبان خارجی ای است که پس اززبان انگلیسی بیشترین طرفدار را میان زبان آموزان دارد. فرانسهدارای بزرگترین شبکه موسسات فرهنگی خارج از این کشور است که در آن ها زبان فرانسوی به بیش از ۷۵۰۰۰۰ نفر در سال آموزش داده می شود.

زبان دیگر روابط بین الملل

زبان فرانسوی در عین حال زبان کار و زبان رسمی در سازمان ملل، اتحادیه اروپا، یونسکو، ناتو، کمیته بین المللی المپیک یا صلیب سرخ بین المللی است.

زبان فرهنگ

زبان فرانسوی، زبان بین المللی تئاتر، هنرهای بصری، رقص، معماری، آشپزی، مد و… است. تسلط به زبان فرانسوی نه تنها یعنی دسترسی به نسخه اصلی مهم ترین متون ادبیات فرانسه و فرانسوی زبان بلکه یعنی دسترسی به سینما و ترانه های موسیقی. زبانی برای یادگیری زبان های دیگر. با یادگیری زبان فرانسوی می توانید به آسانی زبان های دیگر لاتینی را مثل اسپانیولی، ایتالیایی، پرتغالی یا حتی رومانیایی را بیاموزید.



[ بازدید : 432 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

اصول طراحی بوستر پمپ آب

دوشنبه 17 خرداد 1395
13:27
پمپ آب

مصرف آب در ساختمان های مسکونی

اولین کاری که برای اندازه گیری واحد فشار پمپ آب ضروری است، تعیین کمیت آب و فشاری است که باید تامین شود. جدول (1) مقادیر ماکزیمم آب مصرفی برای هر نقطه تحویل را با توجه به تسهیلات لوله کشی در اختیار ما قرار می دهد تا بتوانیم پمپ آب مناسب را انتخاب کنیم. ماکزیمم نیازهای تئوری به وسیله مجموع مقادیر مصرف آب در هر نقطه تحویل داده مشخص می شود. اصولا نقاط تحویل همزمان با هم مورد استفاده واقع نمی شوند، بلکه فقط تعدادی از آن ها مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین تعیین ماکزیمم تعداد نقاط تحویل برای استفاده در یک لحظه جهت انتخاب پمپ آب مناسب بسیار مهم است.

موارد مصرفجریان (لیتر در دقیقه)
دستشویی9
ظرفشویی10
وان حمام15
بیده6
با فلاش تانک W.C.6
ماشین لباسشویی12
دوش12
با فلاش ولو W.C.90

جدول شماره (1)

اولین قدم با تعیین مقدار فاکتور همزمانی (Contemporaneity Factor) است که بستگی به تعداد نقاط تحویل دارد و از فرمول زیر محاسبه می شود :

فرمول محاسبه مقدار آب مصرفی توسط پمپ آب – آپارتمان با یک حمام

فرمول محاسبه مقدار آب مصرفی توسط پمپ آب - آپارتمان با یک حمام

فرمول محاسبه مقدار آب مصرفی توسط پمپ آب – آپارتمان با دو حمام

فرمول محاسبه مقدار آب مصرفی توسط پمپ آب - آپارتمان با دو حمام

Nr : تعداد نقاط تحویل

Na : تعداد آپارتمان ها

f : ضریب همزمانی

جدول (2) ماکزیمم همزمانی مقادیر نرخ جریان را برای آپارتمان های دارای یک حمام یا دو حمام نشان می دهد. برای آپارتمان های دارای یک حمام، هفت نقطه طراحی و برای آپارتمان های دارای دو حمام، یازده نقطه باید در نظر گرفته شود.

نیاز مصرفی آب و انتخاب پمپ آب ساختمان هایی از قبیل بیمارستان ها، هتل ها، اداره ها، مدارس، فروشگاه ها و کارخانه ها متفاوت از ساختمان های مسکونی اشتراکی است و اندازه روزانه کلی و ماکزیمم نرخ جریان همزمان آب معمولا بزرگتر است و پمپ آب متفاوتی را می طلبد.

نمودار (3-1) مصارف را برای تعدادی از ساختمان های اشتراکی با توجه به ساکنین آن ها نشان می دهد.

برای بهتر بیان شدن مطلب، یک مثال مطرح می کنیم :

مثال :

یک مجتمع مسکونی دارای 20 واحد آپارتمان با مساحت 90 متر مربع که هر واحد دارای وسایل بهداشتی زیر می باشد را در نظر بگیرید. مقدار آب مصرفی را جهت تعیین بوستر پمپ آب مورد نیاز محاسبه نمائید. (حمام با دوش، دستشویی، ظرفشویی، W.C. با فلاش تانک، ماشین لباسشویی)

روش اول :

تعداد واحدمصرف کلواحد مصرفتعدادوسیله بهداشتی
2012121حمام با دوش
201892دستشویی
2010101ظرفشویی
20661WC با فلاش تانک
2012121ماشین لباسشویی
58

ماکزیمم همزمانی مقادیر نرخ جریان را برای آپارتمان های دارای یک حمام یا دو حمام

روش دوم : با استفاده از جدول شماره (3-3)

مقدار عددی 142 لیتر در دقیقه به دست می آید که معادل 4/8 متر مکعب در ساعت می باشد.

تعداد آپارتمان هاWC

با فلاش تانک

WC

با فلاش ولو

تعداد آپارتمان هاWC

با فلاش تانک

WC

با فلاش ولو

1 دوش2 دوش1 دوش2 دوش1 دوش2 دوش1 دوش2 دوش
جریان (لیتر بر دقیقه)جریان (لیتر بر دقیقه)
13240607935187234357466
245568511140200250382498
3556810513645213265405528
4637912115750224280427557
5718813517655235293448584
6789714819360245306468610
78410516020865255319487635
89011217122370265331506659
99511918123675274342523682
1010012519124980283354540704
1110513120026185292364557726
1211013720927390301375573747
1311414321828495309385589767
14119148266295100317395604787
15123153234305120347433662863
16127158242315140375468715932
17131163249325160401500764996
181341682563341804255308111056
191381722633432004485598541114
201421772703522204705868961168
211451812773612404916129361220
221491852833692605116379741270
2315219029037828053066110111318
2415519429638630054968510471364
2515819830239432056770710811408
2616220230840134058472911141452
2716520531440936060175011461494
2816820932041738061877111781535
2917121332542440063479112081575
3017421733143145067283812821670

جدول (2)

ماکزیمم ارتفاع ورودی

روش سوم : با استفاده از نمودار (1)

اگر فرض بر این باشد که به طور متوسط در هر واحد 4 نفر زندگی می کنند، با توجه به نمودار آبی که توسط پمپ آب باید تامین گردد از مقدار عدد 3/8 متر مکعب به دست می آید.

ماکزیمم ارتفاع ورودی (HA)

این پارامتر، محدوده ای است که بعد از آن پمپ آب قادر به مکش نیست و از فرمول زیر محاسبه می شود :

HA = 10.33 – (NPSH + 0.5) – Ʃ HP

10.33 : ارتفاع ستون آب (متر) مربوط به فشار اتمسفریک که بر روی مابع عمل می کند.

NPSH : ارتفاع خالص مطلق کل (متر) که باید در ورودی پمپ آب تضمین شود و با توجه به نرخ جریان تغییر می کند. مقادیر آن در دیاگرام هایپمپ آب نشان داده می شود.

0.5 : ضریب ایمنی پیشنهادی

Hp : مجموع مقادیر مقاومت جریان (متر ستون آب) بسته به اصطکاک مایع در امتداد دیواره لوله ها و از میان اجزاء سیستم ورودی (فیلتر، زانویی، …) متفاوت می باشد.

تذکر : اگر دمای مایع بالاتر از 25 درجه سانتی گراد است و مقدار ارتفاع بالای سطح دریاست، باید ارتفاع ورودی ماکزیمم را کاهش دهیم :

HA = 10.33 – (NPSH + 0.5) – Ʃ HP – Kt – Kh

به منظور تعیین مقادیر Kt و Kh جداول زیر را ملاحظه کنید.

DECREASE IN THE DIFFERENCE OF INTAKE LEVEL IN RELATION

TO WATER TEMPERATURE CHANGES*

INTAKE FLOW RESISTANCE

IN METERS (K T )

TEMPERATURE

(ÆC)

0.430
0.840
1.350
2.060
3.270
4.880
7.190

*TABLES VALID FOR WATER ONLY

جدول (3)

DECREASE IN THE DIFFERENCE OF INTAKE LEVEL IN RELATION

TO WATER TEMPERATURE CHANGES*

INTAKE FLOW RESISTANCE

IN METERS (Kh)

ALTITUDE

IN METERS

0.430
0.840
1.350
2.060
3.270
4.880
7.190

*TABLES VALID FOR WATER ONLY

جدول (4)

انتخاب مخزن ذخیره (Surge Tank)

برای محدود کردن تعداد استارت های ساعتی پمپ ها از مخزن ذخیره استفاده می شود. مخزن می تواند از نوع دیافراگمی (Membrane) و یا بالشتکی (Air Cushion) باشد.

در نوع بالشتکی، جدایی آشکاری بین هوا و آب موجود نیست، بنابراین امکان حل شدن اکسیژن موجود هوای بالای مخزن در آب می باشد که ضروری است آن را به وسیله واحدهای تامین هوا یا یک کمپرسور باز گردانیم.

در نوع دیافراگمی، واحدهای تامین هوا یا کمپرسور مورد نیاز نیستند و از اتصال بین هوا و آب با یک پرده کائوچویی داخل تانک جلوگیری می شود.

برای تعیین حجم مخزن از روش زیر استفاده می شود که برای مخازن افقی و عمودی قابل دسترسی است، معمولا اولین پمپ را در محاسبه حجم مخزن در نظر می گیریم.

تانک ذخیره بالشتکی : (AIR-CUSHION SURGE TANK)

مقدار حجم این تانک در رابطه با نرخ جریان، فشار پمپ و تعداد استارت های ساعتی تعیین می شود

حجم کل مخزن به متر مکعب

Va : حجم کل مخزن به متر مکعب

P min : مینیمم فشار تنظیم شده به متر ستون آب

Z : ماکزیمم تعداد استارت های ساعتی مجاز دستگاه

Q p : نرخ متوسط جریان پمپ به متر مکعب در ساعت

P max : ماکزیمم فشار تنظیم شده به متر ستون آب

توجه : منظور از نرخ متوسط جریان پمپ، متوسط بین نرخ جریان در ماکزیمم فشار و مینیمم فشار است، که برابر است با :

نرخ متوسط جریان پمپ

به منظور بیان بهتر مطلب به شرح مثالی می پردازیم :

مثال : یک پمپ با مشخصات زیر مفروض است مطلوب است حجم تانک ذخیره.

KSB 32-160 pump

Pmax=32 m

Pmin=22 m

Qp=18 m3/h

Z=30

حجم تانک ذخیره

از نظر تجاری یک منبع 750 لیتری می تواند انتخاب شود.

اگر مخزن دیافراگمی انتخاب شود، حجم آن کمتر از نوع بالشتکی خواهد بود. این حجم را می توان از فرمول زیر محاسبه کرد :

دیافراگمی

انواع اتصال دستگاه (سمت ورودی)

تامین آب بوستر پمپ آب به دو روش صورت می گیرد :

الف . سیستم بوستر پمپ آب از یک تانک ذخیره تغذیه شود (اتصال غیر مستقیم)

ب . سیستم بوستر پمپ آب بصورت مستقیم از لوله کشی آب شهر تغذیه شود (اتصال مستقیم)

تذکر : اتصال مستقیم برای استفاده در سیستم تامین آب مجاز نیست.

تعیین هد دستگاه

برای محاسبه هد دستگاه (بوستر پمپ آب) می توان به روش های زیر عمل کرد :

الف. منبع ذخیره و سیستم بوستر پمپ آب در یک سطح قرار دارند.

Ht = He + Hr + Hc

ب. منبع ذخیره بالاتر از سیستم بوستر پمپ آب قرار دارد.

Ht = He + Hc – Hb + Hr

ج. منبع ذخیره در سطح پایین تری از سیستم بوستر پمپ آب قرار دارد.

Ht = He + Hr + Hc + Hb

د. اتصال مستقیم به شبکه آب شهری.

Ht = He + Hr + Hc – Pc

Hb – اختلاف ارتفاع بین بوستر پمپ آب و منبع ذخیره

He – اختلاف ارتفاع بین بوستر پمپ آب و بالاترین نقطه تحویل

Hr – فشار مورد نیاز جهت دورترین خروجی

Hc – مجموع افت فشار درون لوله، اتصالات و شیرآلات

Pt – فشار ورودی آب شهر بین کنتور و بوستر پمپ آب

Ht – هد کلی دستگاه

در این مورد ارتفاع ورودی باید با دقت محاسبه شود، زیرا اختلاف زیاد در سطح بین تانک ذخیره و دستگاه و همچنین اشتباه محاسبه در اندازه گیری قطر لوله ورودی باعث بوجود آمدن پدیده کاویتاسیون (خوردگی پروانه) می گردد که برای عملکرد پمپ مضر می باشد.


[ بازدید : 636 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

مزایای مجموعه بوستر پمپ های چندگانه

دوشنبه 17 خرداد 1395
13:27
پمپ آب

برای درخواستهای مکانهایی که فراهم سازی آب در آن حیاتی و یک امر ضروری است ، مجموعه بوستر پمپ های چندگانه مناسب برای زمانی میباشد که نیاز به یک پمپ پشتیبان است و برای مواقعی میباشد که پمپ فعلی پاسخگو نیاز مصرف کننده نیست لذا با داشتن تعداد متعددی پمپ به مصرف کننده اجازه میدهد راه های زیادی برای استفاده و بهره وری از آنها داشته باشد. برای مثال در مواردی میتواند بعنوان یک پمپ اظطراری استفاده نمود برای مثال در وضعیتی که پمپ اصلی کار نکند یا بعنوان یک پمپ کمکی همراه با پمپ اصلی با همان وظایف مورد استفاده قرار گیرد.بوستر این امکان را فراهم میکند تا تعداد بیشتری از یک پمپ عموما در مکانهای مسکونی و تجاری و یا مکانهایی که بیشتر از یک یا دو پمپ با هم از طریق تخیله مشترک وصل میشوند .

از مزایای اصلی بوستر پمپ کاهش توان مصرفی میباشد،بدین صورتکه اگر دبی مصرفی از دبی پمپ اول بیشتر باشد،پمپ دوم وارد مدار شده ومیزان حداکثر دبی مصرفی را تنظیم میکند.

میزان فشاری که برای بوستر پمپ برای یک ساختمان مسکونی در نظر گرفته میشود بدین صورت میباشد:

هد کلی بوستر پمپ بر اساس متر ستون آب = ارتفاع ساختمان+10+ افت اتصالات و لوله

دبی مصرفی برای هر نفر 250 لیتر در 24 ساعت در نظر گرفته میشود.

تولید بوستر پمپ آب

تولید بوستر پمپ آب

کنترل سرعت

سرعت متغییر در بوستر پمپ ها برای استفاده از این امکان بکار برده میشود. تنظیم سرعت پمپ ها در این نوع متغییرها باید با نوع کارکرد پمپ ها انطباق داشته باشد برای مثال توانایی رسیدگی پمپ ها به درخواست های متعددی که صورت میگرد باید با سرعت آن تطابق پیدا کند. پمپ براساس نیاز روشن یا خاموش میشود در صورتی که پمپ اصلی در تلاش است که تقاضای اصلی مصرف کننده را برآورده سازد . مدلهای سرعتهای ثابت که تحت کنترل مقدار سوئیچ فشار هستند و کمی ارزانتر از مدلهای معادل سرعت متغییر هستند.

برای کنترل دور از اینورتر استفاده میشود که با تغیر فرکانس دور پمپ را نیز تغییر میدهد.

در بوستر پمپ های دور ثابت از پرشر سوییچ و در بوستر پمپ های دور متغیر از پرشر ترانسمیتر استفاده میشود.

پیکربندی مدلهای مسئولیت / اضطراری

این نوع مدلها از پیکربندی بهترین نوع پیکربندی میباشد برای درخواستهایی که نیاز دارند مجموعه بوستر پمپ ها در هر زمانی در حال کار باشند این نوع مجموعه ها معمولا در مکانهایی مانند بیمارستانها یا مکانهای مسکونی مورد استفاده قرار میگرند ، پمپهای اضطراری وقتی جایگزین میشوند که پمپی از کار بیفتد و در این صورت این نوع پیکربندی میتواند جایگزین مناسبی برای پمپ های خراب باشد . اگر مجموعه پمپی انتخاب کرده باشید که دارای پمپ اضطراری میباشد شما به مجموعه ای نیاز دارید که به یک پمپ اجازه دهد تا بیشترین مسئولیت را بر عهده بگیرد و به پمپ های اضافی و اضطراری اجازه دهد در صورت نیاز و یا در صورتیکه پمپ اصلی از کار افتاد این پمپ ها جایگزین آنها باشند.

پیکربندی مدلهای مسئولیت / کمکی

این نوع مدلها از پیکربندی اجازه میدهد پمپهای چندگانه بطور همزمان کار کنند در حالی که برای رسیدن و اجرای یک مسئولیت هستند . مزایای این مدلها برای جاهایی درخواست میشود که نوسانات بیشتری در آن اتفاق میفتد و برای اینکه که افزایش یا کاهش تقاضا در آن اتفاق می افتد و هم اینکه از لحاظ اقتصادی تقسیم کار پمپ وظیفه (مسئولیت ) اگر بین دو پمپ تقسیم شود اندازه مانیتور کاهش خواهد یافت . اگر در مجموعه بوستر پمپ حالت پیکربندی کمکی را انتخاب نمایید و شروع به کار کند نصف بیشترین میزان جریان در پمپ وظیفه مورد استفاده قرار میگیرد با این حال آنرا در فشار مداوم نگه دارید .


[ بازدید : 503 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

بوستر پمپ ها

دوشنبه 17 خرداد 1395
13:26
پمپ آب


بوستر پمپانواع سیستم های تقویت فشار آب

بطور کلی برای تامین فشار مطلوب در شبکه آب مصرفی در داخل ساختمان های مرتفع از سیستم های زیر استفاده می شود:

در کلیه سیستم های فوق مخزنی جهت ذخیره آب و تغذیه ایستگاه پمپاژ در نظر گرفته می شود. این مخزن توسط یک انشعاب با قطر مناسب از لوله اصلی آب شهری و بصورت اتوماتیک از طریق فلوتر تغذیه می شود.

مزایای سیستم بوستر پمپ

در طراحی تاسیسات مکانیکی یک پروژه شامل شبکه آبرسانی، فاضلاب و سیستم سرمایش و گرمایش، آنچه از همه مهمتر و مشکل تر است انتخاب سیستم تامین فشار برای شبکه آبرسانی ساختمان مورد نظر است. به شکلی که از جهات فنی و اقتصادی و سهولت راهبری و نگهداری آتی و شریط خاص موجود در ساختمان بهترین شرایط را فراهم آورد.

مزیت های سیستم بوستر پمپ در سیستم های آبرسانی عبارتند از:

  • الف- خذف ضربات هیدرولیکی
  • ب- قابلیت حمل و نصب آسان
  • ج- قابلیت سرویس در حین کار
  • ه- وجود سیستم های مختلف محافظت الکترونیک
  • و- صرفه جویی در مصرف انرژی الکتریکی
  • ز- آبدهی بسیار پایین تا بسیار بالا

توضیح اینکه در سیستم بوستر پمپ هر پمپ می تواند به صورت مستقل از سایر پمپ ها بطور اتوماتیک یا دستی وارده مدار شده یا از مدار خارج شود. در این شرایط اگر یکی از پمپ ها احتیاج به تعمیر پیدا کند می توان با خاموش نمودن کلید پمپ مورد نظر، آنرا از مدار خارج کرده و با بستن شیر فلکه های مربوطه آن را تعمیر نمود بطوری که سایر پمپ های سیستم به کار خود ادامه دهند.

موارد استفاده از بوستر پمپ

  • الف) آبرسانی شهرها، شهرکها و مجتمع های مسکونی
  • ب) آبرسانی ساختمان های مرتفع، بیمارستان ها، فرودگاها، کارخانجات و سایر مراکز صنعتی
  • ج) آبیاری مزارع و کشتزارهای بزرگ
  • د) پروژهای آبیاری قطره ای و بارانی
  • ه) سیستم های اطفاء حریق

چگونگی استفاده از بوستر پمپ

مجموعه بوستر پمپ عبارتست از یک ایستگاه پمپاژ آب شامل یک یا چند پمپ که بصورت موازی کنار هم قرار گرفته اند و از طریق تابلو یا واحد کنترل فرمان می گیرند.

بوستر پمپ همواره شبکه مصرف را تحت فشار ثابت و معینی ( به میزانی که تنطیم شده ) نگاه میدارد و به محض شروع مصرف آب در شبکه، ابتدا یکی از پمپ های آن شروع به کار کرده و آب مصرفی را تامین می نماید. در صورتیکه میزان مصرف بیشتر شود. متناسب با آن سایر پمپها به ترتیب و بصورت اتوماتیک روشن شده و در مدار قرار میگیرند و همین که مصرف در شبکه کاهش یابد یا متوقف گردد پمپ های سیستم به همان ترتیبی که شروع بکار کرده بودند به تناسب کاهش مصرف بتدریج و یک به یک متوقف شده و از مدار خارج میشوند. بدین ترتیب ضمن این که فشار آب در شبکه همواره ثابت می ماند از استهلاک بیش از حد الکتروپمپ ها و نیز اتلاف انرژی الکتریکی در سیستم جلوگیری می شود.

به منطور بالا بردن عمر سیستم بوستر پمپ باید میزان استهلاک را به صورت مساوی بین کلیه پمپ های سیستم تقسیم نمود.

برای کاهش میزان استهلاک سیستم بوستر پمپ و بالا بردن عمر دستگاه از یک طرف و کاهش و صرفه جویی در مصرف برق بوستر پمپ های بزرگ یک عدد پمپ کوچک با میزان آبدهی کم و ارتفاع آبدهی با فشاری برابر با ارتفاع آبدهی پمپ های اصلی به سیستم اضافه می کنند. این پمپ که به نام جاکی پمپ (Jucky Pump)، یا پمپ پیشرو معروف است در هر دوره راه اندازی قبل از سایر پمپ ها بکار می افتد. در این حالت اگر میزان مصرف آب در شبکه بیش از آبدهی جاکی پمپ گردد این پمپ بصورت اتوماتیک خاموش و پمپ های اصلی یکی پس از دیگری به تناسب بالا رفتن میزان آب مصرفی، روشن شده و وارد مدار میگردند و فشار شبکه را تامین می نمایند.

استفاده از منابع تحت فشار در سیستم بوستر پمپ باعث تامین مصارف کم، جلوگیری از روشن شدن پمپ ابتدایی، کمک به حذف ضربهای هیدرولیکی در یک سیستم و یکنواخت کردن فشار در محل مصرف و جلوگیری از نشتهای احتمالی در شبکه می شود.

این منابع به دو صورت کره ای و استوانه ای، در حجم های مختلف ساخته می شوند. جهت تعیین مشخصات فنی بوستر پمپ ها متناسب با شرایط طرح دو مشخصه مورد نیاز است:

  • الف) ارتفاع کل مورد نیاز یا فشاری که توسط بوستر پمپ تولید یا تامین می شود. (هد کل)
  • ب) آبدهی مجموعه بوستر پمپ (دبی کل)

پس از تعیین مقادیر دو مشخصه فوق میزان آبدهی و ارتفاع کل مورد نیاز و گزینش اینکه سیستم بوستر پمپ با چند واحد پمپ عمل نماید، ابتدا با انتخاب نقطه کار از روی منحنی های مشخصه بوستر پمپ ها، مدل آنها تعیین شده و سپس از روی جداول کاتالوگ، سایر مشخصات و ابعاد دستگاه مشخص خواهد شد.

مشخصات بوستر پمپ

بطور کلی می توان گفت که مجموعه بوستر پمپ برای تامین آب در ساختمان های مرتفع که میزان مصرف آب متغیر و متناوب است طراحی می شود از پمپ های الکترونیکی سانتریفیوژ که بوسیله یک پانل الکترونیکی کنترل می گردد و بستگی به مقدار آب در خواستی توسط مصرف کننده دارد استفاده می شود.

برای عملکرد بهینه پمپ الکتریکی می توان از تعدادی پمپ های الکتریکی مشابه استفاده کرد یا سرعت آنها را تنطیم نمود. بمنظور تامین نیاز های فوری یک سیستم از سنسورهای فشار یا سنسورهای Delivery

در مجموعه استفاده می شود.

هنگامی که تغییرات فشار بالای 1.5 بار برای مصرف کننده قابل قبول است می توان از سوییچ های فشار الکترومکانیکی متفاوت on-off برای اندازه گیری فشار سیستم استفاده کرد.

از طرف دیگر اگر محدودیت بیشتری در رابطه با تغییرات فشار مورد نظر باشد از ترنسدیوسرهای فشار الکترونیکی استفاده می شود که یک سیگنال ( ولتاژ یا جریان) متناسب با فشار تحویلی را خارج میکند.

ساختمان بوستر پمپ

یک واحد بوستر بطور طبیعی شامل قسمتهای زیر است:

  • الف: الکترو پمپ به تعداد مورد نیاز که در کنار هم بر روی یک شاسی نصب می گردند که بر حسب میزان آبدهی و فشار کار مورد نیاز انتخاب می شوند.
  • ب: پانل الکتریکی برای کنترل پمپ ها
  • ج: سنسور برای اندازه گیری پارامترهایی که باید کنترل شوند( معمولا فشار توزیع سیستم)
  • د: تانک های ذخیره آب
  • ه: وسایل ذخیره و لوله کشی
  • و: شیر آلات

پانل الکتریکی

یکی از اعضای بسیار مهم در یک سیستم بوستر پمپ، تابلوی فرمان و کنترل است که وظیفه راه اندازی کنترل و حفاظت بوستر پمپ ها را به عهده داشته و عملکرد مطلوب سیستم به میزان زیادی به نحوه طراحی مدارهای قدرت و کنترل این تابلو بستگی دارد.

در هنگام دو فاز شدن شبکه و جابجایی فازها حفاظت اصلی مدار بر عهده کلیه فیوزهای اصلی و فرعی، بی متال ها، سیستم های کنترل فاز و کنترل الکترونیکی دستگاه می باشد.

هنگامی که مقدار آب در منبع ذخیره به حد معینی تقلیل یافت این سیستم به طور خودکار عمل کرده و پمپ ها را خاموش می نماید همچنین چراغ قرمز روی تابلوی فرمان به نشانه قطع شدن جریان آب ورودی روشن می شود. با تامین مجدد آب ورودی دستگاه بطور اتوماتیک شروع به کار می کند و به این ترتیب از بروز خسارت ناشی از خشک کار کردن پمپ ها جلوگیری به عمل می آید.

استفاده از لرز گیرهای لاستیکی در محل های مختلف از جمله لوله ورودی آب به کلکتور مکش و فلانچ کلکتور رانش پمپ ها به خط لوله ورودی شبکه مصرف باعث جلوگیری از عبور نوسانات و ارتعاشات صوتی، مکانیکی و هیدرولیکی از سیستم بوستر پمپ به شبکه لوله کشی می گردد.

تمام لوله های مکش و دهش از لوله بدون درز با فلنج های استاندارد ساخته شده است. در مورد مصارف بهداشتی کلیه لوله ها و اتصالات از نوع گالوانیزه با وزن متوسط و اتصالات دنده ای است.

شیرهای ورودی و خروجی از جنس برنج یا چدن و از نوع کشویی Gate Valve هستند، شیرهای یکطرفه و صافی همچنین کلکتور نیز از دیگر بخش های یک واحد بوستر پمپ هستند.

پانل الکتریکی برای دستور دادن و کنترل پمپ ها باید چندین کار را انجام دهد :

  • الف: توزیع یکنواخت بار کاری برای تمام پمپ ها
  • ب: جلوگیری از روشن شدن زیاد پمپ ها
  • ج: قطع کردن عملکرد پمپ به طور خودکار در شرایط اضطراری.
  • د: تعیین عملکرد پمپ به صورت دستی یا اتوماتیک.
  • و: نشان دادن وضعیت عملکرد و حالت پمپ ها.
  • ه: اعلام هر گونه اختلال در سیستم و نشان دادن دلیل آن.
  • ز: ایجاد امنیت برای افراد.

دو مدار متفاوت می تواند برای پانل های الکتریکی تعریف می شود :

  • الف: مدار قدرت، برای رساندن برق به الکتروموتورها.
  • ب: مدار کمکی برای سیگنال های خارجی، کنترل فعالیت های متفاوت، محافظت و فرستادن سیگنال.

برای Change Over مداری و کارهایی از قبیل کنترل زمانی و کنترل سطح می توان از مدل های الکترونیکی ویژه ای که در یک پانل الکترونیکی نصب شده باشد استفاده کرد.

برای ارتباط مصرف کننده با ماشین یا به عبارتی فرستادن سیگنال، می توان از تجهیزاتی مانند دکمه های PUSH، سوئیچ های انتخاب کننده، لامپ های فیلمان و غیره یا دیگر مدارهای الکترونیکی با کریستال مایع و دیودهای LED استفاده کرد.

ولتاژ برق مصرفی بوستر پمپ های دور ثابت 220 ولت تکفاز، 380 ولت سه فاز و یا ترکیبی از این دو است. در بوستر پمپ های دور ثابت پیشرفته که روشن و خاموش شدن الکترو پمپ ها بصورت نوبتی صورت می گیرد، برای کنترل فشار فقط از دو پرشر سوئیچ استفاده می شود. هر دو پرشر سوئیچ در حداکثر فشار آب تنظیم می شود و اختلاف آن ها در فرمان دادن به روشن شدن پمپ ها در فشار های مختلف می باشد.

در بوستر پمپ های دور ثابت از یک یا چند منبع دیافراگمی با ظرفیت مناسب استفاده می شود. مناسب ترین ظرفیت مفید منبع دیافراگمی برای 15 بار روشن و خاموش شدن هر یک از الکترو پمپ های بوستر پمپ، از حاصل تقسیم ظرفیت یک پمپ بر حسب لیتر در دقیقه به تعداد پمپ های بوستر پمپ بدست می آید. راندمان منبع دیافراگمی معمولا 33% است لذا حجم اسمی منبع دیافراگمی 3 برابر حجم واقعی آن خواهد بود.

در خلال زمان روشن بودن یک یا چند الکترو پمپ، علاوه بر تامین آب مصرفی، مازاد آن در دیافراگم منبع دیافراگمی ذخیره شده و موجب بالا رفتن تدریجی فشار سیستم و رسیدن آن به فشار پرشر سوئیچ حداکثر می گردد تا با بسته شدن مدار آن، فرمان خاموش شدن تنها الکترو پمپ روشن و یا یکی از الکترو پمپ های روشن بوستر پمپاژ طریق مدار فرمان صادر گردد.

از این پس آب مصرفی از منبع دیافراگمی به شبکه مصرف تزریق می شود. با مصرف تدریجی آب از منبع دیافراگمی، فشار سیستم پائین تا به فشار پرشر سوئیچ حداقل برسد و با بسته شدن مدار آن فرمان روشن شد نمی آید الکترو پمپ بعدی بواسطه مدار کنترل و فرمان بوستر پمپ صادر می گردد. روشن و خاموش شدن الکترو پمپ های بوستر پمپ دور ثابت به همین منوال ادامه می یابد تا آب مورد نیاز شبکه مصرف تامین گردد.

بوستر پمپ های دور متغیر

از دیر باز تامین فشار کاملا ثابت آب با تغییرات مقدار مصرف آن یکی از آرزوهای طراحان و تولید کنندگان بوستر پمپ بوده است. برای رسیدن به این هدف اولین گام ساخت دستگاهی است که بتواند دور الکتروموتورهای معمول را که با برق شهر A.C. کار می کنند، تغییر دهد.

در چند دهه اخیر همسو با پیشرفت صنایع مختلف در جهان، صنعت برق و الکترونیک نیز از جایگاه والایی برخوردار گشته و به پیشرفت های چشمگیری نائل آمده است. گوشه ای از موفقیت های این صنعت ساخت اینورتر است. اینورتر دستگاهی است که بوسیله آن می توان دور آن ها را متناسب با فرکانس برق خروجی از اینورتر تغییر داد. یکی از رایج ترین موارد استفاده از اینورترها که برای اغلب مهندسین تاسیسات شناخته شده است، استفاده از اینورتر در ساخت آسانسورهای دور متغیر، VVVF در صورتی که از این خاصیت اینورتر برای کنترل دور الکترو پمپ های بوستر پمپ ها استفاده شود می توان بوستر پمپ دور متغیر تولید نمود.

از چند دهه اخیر استفاده از بوستر پمپ های دور متغیر در ممالک پیشرفته صنعتی رایج بوده است. در این بوستر پمپ ها از الکترو پمپ هایی استفاده می شود که هر یک از آن ها به اینورتر مجهز است. در کشور ایران به لحاظ قیمت بسیار بالای بوستر پمپ های دور متغیر مذکور در مقایسه با قیمت بوستر پمپ های دور ثابت معمول، استفاده از بوستر پمپ های پیشرفته دور متغیر علیرغم مزایای غیر قابل انکار آن با استقبال مواجه نگردیده و تبلیغات منفی معدود سازندگان ایرانی بوستر پمپ نیز که دانش ساخت آن را نداشتند، سهم عمده ای در عدم استقبال خریداران از این محصول بی نظیر داشت.

در چند سال اخیر برای اولین بار در ایران طراحی و تولید بوستر پمپ های دور متغیر با استفاده از الکترو پمپ های معمول موجود در بازار با قیمت قابل رقابت با بوستر پمپ های دور ثابت آغاز گردیده است. کلیه تجهیزات این بوستر پمپ ها مشابه بوستر پمپ های دور ثابت است، بجز تابلوی کنترل و فرمان و سنسور فشار آن. تشابه قسمت های مکانیکی موجب می گردد تا به سهولت بتوان با استفاده از تابلوی کنترل و فرمان دور متغیر و سنسور فشار مربوطه، بوستر پمپ های دور ثابت موجود را به بوستر پمپ های دور متغیر تبدیل نمود. به عبارتی بجز قسمت های مکانیکی و شیر آلات، سایر تجهیزات و اجزا تشکیل دهنده بوستر پمپ های دور متغیر را تابلوی کنترل و فرمان دور متغیر و پرشر ترانسمیتر تشکیل می دهد.

بخش اصلی تابلوی کنترل و فرمان تابلوی برق را برد کنترل میکرو پروسسوری هوشمند آن تشکیل می دهد. این برد کنترل بر اساس برنامه خاص تعریف شده کار بوستر پمپ را کنترل می نماید. در تابلوی برق بوستر پمپ برای کار دستی هر یک از الکترو پمپ ها بمنظور راه اندازی بوستر پمپ و استفاده موقت دستی از الکترو پمپ های بوستر پمپ به هنگام خرابی احتمالی سیستم اتوماتیک، هم چنین راه اندازی اتوماتیک بوستر پمپ، کلیدهای لازم پیش بینی شده است.

در بوستر پمپ های دور متغیر بر خلاف بوستر پمپ های دور ثابت که الکترو پمپ های آن بصورت آنی روشن و خاموش می شوند، روشن و خاموش شدن الکترو پمپ ها کاملا نرم و تغییرات دور آن ها بتدریج با تغییرات مصرف آب صورت می گیرد. تغییر تدریجی دور الکترو پمپ ها موجب می گردد تا بوستر پمپ های دور متغیر با مزایای زیر از بوستر پمپ های دور ثابت متمایز گردد:

*ثابت بودن کامل فشار سیستم که شاخص اصلی بوستر پمپ های دور متغیر است

*بوستر پمپ های دور متغیر بنا به دلایل زیر به منبع دیافراگمی نیاز ندارند :

  • 1-حذف ضربه قوچ در شبکه مصرف به دلیل روشن و خاموش نشدن آنی الکترو پمپ ها
  • 2-معادل بودن مقدار آب پمپاژ شده بوسیله بوستر پمپ ها با میزان آب مصرفی
  • 3-ثابت بودن کامل فشار سیستم و عدم نیاز به ذخیره سازی آب در حد فاصل دو فشار در مقایسه با بوستر پمپ های دور ثابت

*کاهش فضای اشغال موتورخانه با حذف منبع دیافراگمی

*کاهش استهلاک کوپلینگ ها و قطعات متحرک الکترو پمپ ها

*افزایش عمر مفید بوستر پمپ و اجزا تشکیل دهنده آن

*کاهش هزینه های سرویس و نگهداری

بوستر پمپ دور ثابت با PLC و بدون PLC

این بوستر پمپ ها جهت مصارف آبرسانی، آتش نشانی، آبیاری کاربرد فراوان دارند. با این تفاوت که در دو نوع همراه با Change over یا PLC قطعه هوشمند که پمپ ها را از طریق برنامه ای که در خود حفظ می کند در طیف زمانی خاصی روشن و خاموش کرده و استهلاک پمپ ها را به یک میزان بالا می برد و نوع دیگر بدون Change over یا PLC که پمپ به ترتیب و از طریق تنظیم کلیدهای فرمان دهنده در مدار قرار گرفته و فشار شبکه را تامین می کند.



[ بازدید : 512 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

آشنایی با انواع پمپ آب خانگی

دوشنبه 17 خرداد 1395
13:26
پمپ آب

آشنایی با انواع پمپ آب خانگی

پمپ آب خانگی یا تقویت فشار، فشار آب خانه تان را افزایش می دهد و این قابلیت را دارد که صرفنظر از تعداد شیرآب و دوش ها و کلیه ی اتصلات آبی، فشار آب قوی مداومی را در اختیارتان بگذارد.پس اگر فشار آب خانه تان کم است و هیچ مشکلی در اتصالات، لوله کشی و … وجود ندارد، می توانید مشکل خود را با نصب پمپ آب خانگی حل کنید. شما به عنوان خریدار تنها باید با توجه به میزان نیاز و مصرف آبتان اندازه پمپ آب مورد نظر خود را انتخاب نمایید که در این زمینه نیز کارشناسان گروه صنعتی مستر راهنمایی هایی لازم را انجام می دهند و به شما در انتخاب پمپ آب خانگی مناسب کمک می کنند.

جنس پمپ آب خانگی

جنس بدنه ی پمپ آب خانگی از استیل ضد زنگ، چدن یا برنز است و جنس پروانه ی آن از برنج است.

کاربرد پمپ آب خانگی

پمپ آب خانگی به منظور تقویت فشار و تامین آب موردنیاز خانه ها و آپارتمان ها و حتی کارخانجات استفاده می شود. نسبت به میزان مصرف آب و تعداد شیر آب و دوش ها اندازه ی پمپ آب می تواند متفاوت باشد. پس با توجه به نیاز خود، پمپ آب خانگی را در اندازه ی مناسب خریداری کنید.

همچنین از پمپ آب خانگی برای تخلیه ی آب انبارها، استخرها و همچنین جابجایی آب، پمپاژ آب، سیستم تهویه (سرمایشی و گرمایشی)، آتش نشانی و بوستر پمپ استفاده می شود. بنابراین اگرچه این پمپ ها به پمپ آب خانگی معروف هستند، علاوه بر مصرف خانگی، مصارف صنعتی نیز دارند.

برندهای معتبر پمپ آب خانگی

یکی از برندهای شناخته شده و معروف در پمپ آب خانگی، پمپ آب خانگی پنتاکس است که از نوع زمینی و سه فازه می باشد. پمپ آبخانگی پنتتاکس در ایتالیا تولید می شود و با بهره مندی از مدرن ترین تکنولوژی در طراحی هیدرولیک، علاوه بر بهره وری بالاتر نسبت به نمونه های مشابه، عمر بیشتری هم دارد و در اندازه های کوچکتر و مناسب تر موجود است و هدررفت گرمایش را کاهش می دهد و در نتیجه برق کمتری مصرف می کند و سر و صدای کمتری نیز تولید می کند. در واقع پمپ هایی که به عنوان پمپ بی صدا معروف هستند در واقع پمپ های آب با صدای کمتر هستند. مانند پمپ آب گراندفوس و پمپ آب پنتاکس.

از دیگر برندهای معروف پمپ آب خانگی می توان به پمپ آب گراندفوس، پمپ آب لوارا، پمپ آب کالپدا، پمپ آب داب، پمپ آب پدرولا، پمپ آب ابارا، پمپ آب سائر، پمپ آب ویلو و پمپ آب پمپیران اشاره کرد.

انواع پمپ آب خانگی

پمپ آب خانگی در انواع نیم اسب بخار، یک اسب بخار، یک و نیم اسب بخار و دو اسب بخار در بازار موجود است. پمپ آب خانگی یک اسب بخار در سه نوع جتی، بشقابی و دو پروانه عرضه می شود. این تقسیم بندی ها و انتخاب نوع مناسب پمپ آب خانگی بر اساس تعداد طبقات و واحدهای موجود در ساختمان می باشد.



[ بازدید : 534 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به فروش پمپ آب | راهنمای انتخاب پمپ | لیست قیمت انواع پمپ است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]